Anatomy of Hell
From film to film, Catherine Breillat has tirelessly explored the way sexuality slips into the interstices of existence. By giving in to their impulses and fantasies, Breillat's characters defy appearances, conformism and social norms. Refusing a stifling banality, they try to be alive at all costs, at the risk of losing themselves along the way and suffering. While the director has just presented her new film at the Cannes Film Festival, this cycle brings together seven of her major films, from 36 Fillette to Une vieille maîtresse, in order to delve into an unclassifiable work, which confronts supposed taboos as few have done, and moreover from a feminine angle.
On the verge of boredom, a lonely and depressed woman pays a gay man to join her in a daring four-day exploration of sexuality in which they both reject all conventions and break all boundaries, locked away from society in an isolated estate. Only by confronting the most unmentionable aspects of their sexuality will the man and woman come to a pure understanding of how the sexes perceive each other.
Catherine Breillat
Catherine Breillat, née le 13 juillet 1948 à Bressuire (Deux-Sèvres), est une réalisatrice, scénariste et romancière française. En 1972, elle joue aux côtés de sa sœur dans Le dernier tango à Paris de Bernardo Bertolucci. Après un second film, Tapage nocturne, elle met sa carrière de réalisatrice entre parenthèses et se consacre à scénariser pour d'autres, notamment pour Federico Fellini (Et vogue le navire…) et Maurice Pialat (Police). Elle retourne à la réalisation avec 36 Fillette (également adapté d'un de ses romans) et Sale comme un ange. Appréciée par la critique mais inconnue du public, elle rencontre enfin le succès avec Parfait amour !, en 1996, suivi de Romance, en 1999. (Wikipedia)